Concepten
Concept 1 (rood):
Het eerste concept is een vluchtvoertuig met handaandrijving (synchroon) door middel van een ketting. De positie van de persoon is zittend op de knieën, zo kan de romp ook worden gebruikt om extra veel energie te leveren. Het sturen wordt ook gedaan door de handen. Dit concept heeft grote maar ook dunne wielen.

Figuur 1: Concept tekening 1.
Concept 2 (blauw):
Het tweede concept is gebaseerd op het ‘hefboom principe’. Door de twee hendels (die bevestigd zijn aan de achterwiel as) naar voren te bewegen, zal het wiel ook naar voren kantelen. Vanuit de uiterste positie kan de hendel weer naar achteren worden getrokken, zonder dat dit de wielen afremt. Het stuur is bevestigd aan het voorste wiel. De voorvork staat onder een hoek zodat het wiel tijdens het sturen niet tegen de benen aan komt.

Figuur 2: Concept tekening 2.
Concept 3 (groen):
Het derde concept is vergelijkbaar met de vliegende Hollander. Het naar voren/naar achter bewegen van de stuurstang zorgt voor een omwenteling van de wielen. Er is gekozen om de stang niet door het midden te laten gaan maar om te leiden via de zijkanten, dit zorgt ervoor dat de zitting zo laag mogelijk kan worden geplaatst. Sturen wordt gedaan door de voeten.

Figuur 3: Concept tekening 3.
Concept 4 (zwart):
Het vierde concept heeft vier wielen, dit zorgt voor extra stabiliteit. De persoon zit rechtop met zijn voeten tegen de voorste stang. Het vluchtvoertuig wordt aangedreven door aan een touw te trekken, dit touw wordt omgeleid door katrollen naar de as van de achterwielen. Door met de voeten tegen de voorste stang aan te duwen kan er gestuurd worden.

Figuur 4: Concept tekening 4.
Maak jouw eigen website met JouwWeb